Vergil – Aeneis – Liber quartus – Vers 584-629 – Übersetzung

Et iam prima nouo spargebat lumine terras
Tithoni croceum linquens Aurora cubile. 585
regina e speculis ut primam albescere lucem
uidit et aequatis classem procedere uelis,
litoraque et uacuos sensit sine remige portus,
terque quaterque manu pectus percussa decorum
flauentisque abscissa comas ‚pro Iuppiter! ibit 590
hic,‘ ait ‚et nostris inluserit aduena regnis?
non arma expedient totaque ex urbe sequentur,
diripientque rates alii naualibus? ite,
ferte citi flammas, date tela, impellite remos!
quid loquor? aut ubi sum? quae mentem insania mutat? 595
infelix Dido, nunc te facta impia tangunt?
tum decuit, cum sceptra dabas. en dextra fidesque,
quem secum patrios aiunt portare penatis,
quem subiisse umeris confectum aetate parentem!
non potui abreptum diuellere corpus et undis 600
spargere? non socios, non ipsum absumere ferro
Ascanium patriisque epulandum ponere mensis?
uerum anceps pugnae fuerat fortuna. fuisset:
quem metui moritura? faces in castra tulissem
implessemque foros flammis natumque patremque 605
cum genere exstinxem, memet super ipsa dedissem.
Sol, qui terrarum flammis opera omnia lustras,
tuque harum interpres curarum et conscia Iuno,
nocturnisque Hecate triuiis ululata per urbes
et Dirae ultrices et di morientis Elissae, 610
accipite haec, meritumque malis aduertite numen
et nostras audite preces. si tangere portus
infandum caput ac terris adnare necesse est,
et sic fata Iouis poscunt, hic terminus haeret,
at bello audacis populi uexatus et armis, 615
finibus extorris, complexu auulsus Iuli
auxilium imploret uideatque indigna suorum
funera; nec, cum se sub leges pacis iniquae
tradiderit, regno aut optata luce fruatur,
sed cadat ante diem mediaque inhumatus harena. 620
haec precor, hanc uocem extremam cum sanguine fundo.
tum uos, o Tyrii, stirpem et genus omne futurum
exercete odiis, cinerique haec mittite nostro
munera. nullus amor populis nec foedera sunto.
exoriare aliquis nostris ex ossibus ultor 625
qui face Dardanios ferroque sequare colonos,
nunc, olim, quocumque dabunt se tempore uires.
litora litoribus contraria, fluctibus undas
imprecor, arma armis: pugnent ipsique nepotesque.‘


Deutsche Übersetzung:
Dido verflucht Aeneas (Buch 4)
beleuchtest, und du, Iuno, du Vermittlerin dieser (meiner) Sorgen und du Zeugin, und du, Hekate, die du in der Nacht an Weggabelungen in den Städten mit Geheul angerufen wirst, ihr rächenden Diren und ihr Götter der sterbenden Elissa, vernehmt diese (meine) Worte und richtet gebührend die Aufmerksamkeit auf meine Leiden und erhört unsere Bitten! Wenn es unbedingt sein muss, dass der abscheuliche Mensch die Häfen erreicht und ans Land schwimmt, und (wenn) die Schicksalssprüche Juppiters es so verlangen und das Endziel feststeht, so soll er doch wenigstens vom Krieg und den Waffen eines verwegen Volkes geplagt werden, aus seinem Land vertrieben, aus der Umarmung des Iulus losgerissen, Hilfe erflehen und den Tod der Seinen sehen, die ihn nicht verdient haben. Auch soll er nicht, wenn er sich unter die Bedingungen eines ungerechten Friedens gebeugt hat, sich der Königsherrschaft oder des erwünschten Lebens erfreuen, sondern vor der Zeit fallen und mitten im Sand unbestattet sein/liegen. Darum bitte ich, dieses Wort lasse ich als letztes mit (meinem) Blut ausströmen. Dann verfolgt, ihr Tyrier, seinen Stamm und das ganze künftige Geschlecht mit Haß und bringt das als Geschenke unserer Asche dar. Keine Zuneigung soll zwischen den Völkern sein und auch keine Bündnisse. Erstehen mögest du, wer du auch seist, aus unserem Gebein als Rächer, der du mit (Kriegs-)Fackel und Schwert die dardanischen Ansiedler verfolgen mögest, jetzt, dereinst, und zu welcher Zeit auch immer sich die Kräfte bieten werden. Die Küsten seien entgegen den Küsten, die Wellen den Wogen, (so) wünsche ich (es), die Waffen den Waffen: kämpfen sollen sie selbst und ihre Enkelkinder.“

Schreibe einen Kommentar

Pflichtfelder sind mit * markiert.